Læsevejleder

Læsevejleder.

På Ådalskolen er det vigtigt, at eleverne arbejder med den skriftsproglige udvikling gennem hele skoletiden. I samarbejde med klasserne give der vejledning i form af indsatsområder samt rådgivning af danskmaterialer.

En gang årligt tilbydes der individuelle læse- staveprøver, og ud fra standpunktsvurderingen gives en vejledende beskrivelse til klasselæreren, hvorledes og med hvilke materialer den enkelte elev fremadrettet kan arbejde med skriftsprogsudviklingen.

I Fagteam Dansk, som er en gruppe bestående af dansklærere fra flere klasser, samarbejdes der bl.a. med hvilke indsatser og nye tiltag, der vil være i fokus indenfor danskundervisningen i det pågældende skoleår. Bl.a. tilrettelægges den årlige læseuge for hele skolen.

Læsevejlederen tilrettelægger og tilbyder

• Niveaudelte danskhold
  • Deltagelse i danskundervisning i klasserne
  • Makkerlæsning