NUZO Målsætning og kerneværdier

Vores målsætning på NUZO linjen er, så vidt muligt at arbejde med og hen imod elevernes nærmeste udviklingszone. Alle vores elever har individuelle kompetencer, behov, kognitivt og faglig niveau. På trods af det, er det alligevel en samlet enhed med masser af fælles interesser, muligheder for ensrettede aktiviteter og læring. Vi sigter mod at skabe en hverdag der er forudsigelig og meningsfuld for den enkelte elev med forståelse, respekt og anerkendelse for øje. Vi arbejder målrettet med at øge graden af selvstændighed og livsduelighed igennem struktureret og visualiseret pædagogik og undervisning.

Vi tror på:

• At alle mennesker har lærings- og udviklingspotentialer.

• At al menneskelig udvikling forudsætter, at man bliver holdt af, accepteret og forstået som den man er.

• At alle mennesker er gode og gør deres bedst ud fra de rammer, betingelser og muligheder de har.

• At det pædagogiske personale skal praktisere medmenneskelighed, forståelse, engagement og rummelighed

• At alle kan noget.

• At blive så aktiv en medspiller i eget liv som muligt, styrker og beriger den enkelte.

• At medbestemmelse, selvbestemmelse og udvikling af selvstændighed, er med til at give en større livskvalitet hos den unge. Både nu og i fremtiden.