STU-K - Målsætning og kerneværdier

I STU-K ønsker vi at vores elever er i trivsel og i udvikling. En af måderne vi vil opnå dette på, er ved at arbejde med at fremme elevens opmærksomhed, ved at søge at finde deres interesseområder og arbejde ud derfra, vi ønsker og tilstræber at vores elever oplever at være i flow.

Vi mener at læring bedst foregår i et sundt legeme/sjæl, derfor er vi opmærksomme på bevægelse, kost og en positiv atmosfære.

Vi arbejder på, at eleverne oplever glæde ved hinandens selskab og det fælles tredje.

Vi tager pædagogisk afsæt i:

-At alle mennesker gives mulighed for at lære nyt og udvikle sig

-At alle mennesker kan udvikle sig gennem hele livet

-At al udvikling tager afsæt i at det enkelte menneske bliver set,          hørt og forstået

-At al udvikling foregår i samspil og relation

-At alle kan byde ind med noget til fællesskabet

-At det er vigtigt at være aktiv medspiller på eget liv

-At medbestemmelse og selvbestemmelse er vigtigt i forhold til at      være ung og i forhold til livskvalitet

-At kommunikation er en menneskeret og alle skal gives mulighed      for at blive forstået.