Hverdagen

På Neuroaffektiv Linje arbejdes der altid på, at skabe så forudsigelig og genkendelig en hverdag som muligt med synlige og nærværende medarbejdere, kendt struktur og sammenhæng og kontinuitet i det pædagogiske arbejde. Hverdagene indeholder alle varierende aktiviteter og undervisning, som er skræddersyet ud fra den enkelte elevs behov og interesser.

Ugen byder bl.a. på ridning, musik, dans og bevægelse, ADL-træning, tur ud af huset, fælles gåture samt individuelle opgaver og undervisning.

Neuroaffektiv Linje har flere gange ugentligt besøg af besøgshunden Lulu, som spiller en stor rolle i at medvirke til at øge elevernes sociale, kognitive og følelsesmæssige funktioner.

Vi har endvidere et tæt samarbejde med Stop Madspild, som vi deler matrikel med og som giver eleverne en unik mulighed for træning inden for bl.a. ADL og for at øge den enkeltes selvstændighed og livskvalitet igennem meningsfulde opgaver og læringsaktiviteter.

Billede fjernet.