Mellemtrin

Ådalskolens klasser på mellemtrinnet er 4.-6. klassetrin. Alle eleverne på disse årgange går i en stamklasse med mellem 5 og 8 elever. Børnene modtager her undervisning i de fag og fagområder som mellemtrinnet skal varetage. Undervisningen foregår enten i stamklassen eller via fleksibel holddannelse med børn fra andre årgange.

Indholdet er dansk, matematik, tegnediktat,  engelsk, idræt, madkundskab, musik, udeliv, motion og bevægelse herunder svømning 1 gang pr. uge hel/halvårligt. Hertil kommer emneforløb som indeholder flere fagområder. Trafiktræning er obligatorisk.

Der er opsat læringsmål for alle emneforløb som eleverne inddrages i. Fra 5. klassetrin har kontaktlærer/pædagogen samtaler med børnene omkring deres læring og trivsel.

Den understøttende undervisning ses i hverdagen ved morgensamlingen, daglig motion som variation af skoledagen, frugtordning, indkøb i skolebod, træningsaktiviteter med fysioterapeuter og audiologopæd m.m.

Den understøttende undervisning har også til formål at understøtte den daglige ADL-træning hvor børnene øver selvhjulpenhed og andre hverdagsaktiviteter.