Målsætning og kerneværdier

Målsætning

Vores målsætning er i så vid udstrækning som muligt, at minimere mængden af problemskabende adfærd og øge mængden af livskvalitet og meningsfuldhed for den enkelte elev igennem målrettede og strukturerede aktiviteter og undervisning.

Målsætningen er endvidere at skabe en forudsigelig, struktureret dagligdag med respekt, anderkendelse og forståelse for den enkelte elev og at øge graden af selvstændighed og livsduelighed igennem visualiseret og struktureret pædagogik og undervisning.

Kerneværdier - Vi tror på:

• At alle mennesker har lærings- og udviklingspotentialer.

• At al menneskelig udvikling forudsætter, at men bliver holdt af, rummet og accepteret, som den man er.

• At alle mennesker er gode og at alle mennesker gør deres bedste ud fra de rammer, betingelser og muligheder de har.

• At der i enhver adfærd er en positiv hensigt. En hensigt om kommunikation og et ønske om at blive mødt og forstået.

• At det pædagogiske personale skal praktisere medmenneskelighed, forståelse og rummelighed.

• Rummelighed, accept og forståelse for alle følelser og tilstande.