SFO

Når skoledagen er slut begynder SFOen - elevernes fritidstilbud på Ådalskolen. På Ådalskolen har vi en SFO, som ligger i forlængelse af skolen. Det giver en meget naturlig og konkret sammenhæng mellem børnenes tid i skolen og deres fritid. I SFOen er eleverne medbestemmende for, hvad der skal ske. De kan lege med hinanden, lave legeaftaler på tværs af klassetrin men det kan også være de voksne som tager initiativer til forskellige aktiviteter. Bevægelse og boldspil i gymnastiksalen er altid et stort hit og som samler rigtig mange elever. Vi leger også lege hvor alle kan være med og omskriver gerne reglerne, såfremt det kun er de ældste elever som deltager. Der er også muligheder for mere rolige aktiviteter i enten vores fællesrum eller i klasserne. Der kan spilles brætspil, PC spil, læses bøger, tegnes eller der kan prøves kræfter med kreative årstidsaktiviteter. På Ådalskolens SFO tilstræber vi derfor at aktiviteterne tilrettelægges med udgangspunkt i den enkelte børnegruppe. Det betyder for nogle børn, at tiden i skolefritidsordningen er fastlagt og meget forudsigelig, mens det for andre kan betyde, at der er mere plads til ukendte og nye aktiviteter.

Målsætningen er overordnet at give børnene og de unge med funktionsnedsættelser et meningsfyldt og udbytterigt fritidstilbud, hvor de selv har en samskabende plads og hvor muligheden for aktiviteter i et socialt miljø er høj.

SFOen lukker kl. 16.00 hvorefter eleverne kommer med bus eller taxa hjem.