Udskoling

Udskolingen 8. - 10. klasse.

I udskolingen er eleverne inddelt i grupper, som har en stamklasse, hvor eleverne har deres base og spiser deres frokost.

Når de arbejder med matematik og tegnediktat er de niveaudelt og arbejder inden for nærmeste udviklingszone.

Hver morgen starter med en halv times morgenmotion, som både bygger på principper for (noget om det kognitive, god kondition sætter spor i fokus, koordination, motorik osv.) I de to første moduler er der henover ugen et horisontalt fagbånd ud fra princippet; den daglige dosis.

Der arbejdes emneorienteret og over et år bearbejdes der 10 forskellige emner.

"Ud i livet" er et selvstændigt emne, hvor der arbejdes med alt det, der venter de unge mennesker, som er på vej.

Eleverne er  fredag opdelt på 2 linjer hvor der arbejdes værkstedsorienteret. Indholdet tager udgangspunkt i design, håndværk, køkken og udeliv. Det er både teoretisk og praktisk funderet arbejde, som skal opøve de håndværksmæssige kompetencer og livsduelighed. Det er elevernes interesser, motivation og evner til at vælge, som kommer i spil.